سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور فر و اجاق گازی که روشن نمی شود و کار نمیکند را تعمیر کنیم

 

اگر فر شما فیوز داخلی دارد ، سیم پیچی یا مشکل قطعات میتواند باعث بشود که فیوز ازکار بیافتد . یک فیوز خراب و سوخته بیانگر این است که آن قطعه از کار افتاده و باید مشکل برطرف بشود . بیشتر فرهایی که از فیوز استفاده میکنند مدارهایی دارد که تحت تاثیر یک فیوز خاص است . اگر فیوز فر بسوزد ، شما باید المنت فر و سیمکشی های مربوط به آن را بررسی کنید ، تا علت خرابی را قبل از تعویض فیوز متوجه بشوید .درجه فیوز را تغییر ندهید . برق فر را قبل اینکه بخواهید تعمیر را انجام بدهید ، قطع کنید.

المنت پخت و پز

المنت پخت و پز یک المنت گرمایی است و در زیر فر قرار دارد . بیشتر فرهای الکتریک در چرخه ی پخت و پز، از هر دو المنت پخت و پز و کباب پز استفاده می کنند ، که المنت پخت و پز 90%گرما را تولید میکند . اگر المنت پخت و پز کار نکند ، فر گرم نمی شود . برای اینکه کمک کنیم که تشخیص بدهید المنت پخت و پز معیوب است اول باید یک نگاهی به آن بیاندازید . اگر المنت سوخته شده باشد یا کنده شده باشد ، باید تعویض بشود . اگر المنت به ظاهر نرمال به نظر رسید ، بعدش فر را روی پخت و پز بگذارید برای چند دقیقه و آن را خاموش کنید .

ببینید که المنت گرم شده یا نه ، اگر هنوز سرد است پس از کار افتاده . برق دستگاه را بکشید و پنل پشتی را بازکنید . ابتدا سیم ها را بررسی کنید که شل نشده باشد . اگر در ظاهر المنت صحیح و سالم به نظر رسید ، جریان آنرا توسط یک مولتی متر کنترل کنید . اگر المنت سوخته شده باشد و جریان برقرار نباشد ، باید تعویض گردد. اگر المنت سالم بود ، بعدش باید مدار پخت و پز را کنترل کنید تا ببینید علتش چیست. این شامل تست ولتاژ مستقیم است که باید توسط افراد متبحر انجام بشود . قطعاتی که باید کنترل بشود شامل فیوز،اجاق گاز ، ترموستات فر و کنترل الکتریکی است.

المنت روی صفحه گاز

روی صفحه ی اجاق گاز یکی از انواع المنت ها ی مارپیچی ، نواری به کار میرود. که تمام آنها شامل سیمهای گرم کننده هستند که ازجریان الکتریکی برای تولید گرما استفاده میکنند . المنت ها ی مارپیچی با باز کردن آن ها و تست با مولتی متر قابل عیب یابی است.

شما باید ترمینالهایی را روی آن بگذارید و اگر با گرما آسیب دید،ترمینال را تعویض نمایید . لازم است که برق دستگاه را برای تعویض ترمینال ها قطع کنید .برای دسترسی به المنت های جامد روی گاز باید صفحه اصلی گاز رابردارید .و حتما برق گاز را قطع کنید .و بعد جریان آن را با یک مولتی متر کنترل کنید

ادامه مطلب در homerepairs.avablog

همچنین برای اطلاعات بیشتر مطلب انواع روش های متفاوت برای تعمیر لوازم خانگی را مطالعه نمایید.